14. November 2017, 19:00
Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: € 1 294 Idoc erotic 18 H/V. 2005. C-print na plátne. 1/5. 145 x 190 cm. (71. aukcia súčasného slovenského umenia, 22. 5. 2007)
€ 1 261 World Map. 2005. C-print, light box. 100 x 200 cm. (64. aukcia súčasného slovenského umenia, 16. 5. 2006)
Biografia: Marek Kvetán sa narodil 14. 4. 1976 v Bratislave. 1995-2001 študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (prof. Bartusz a Fischer). 1998 a 2000 finalista súťaže Mladý výtvarník roka, 2017 laureát ceny Nadácie NOVUM. Kvetánova tvorba je charakteristická uplatňovaním stratégii manipulácie, transformácie a apropriácie. Venuje sa multimediálnej tvorbe - videoumeniu, inštalácii, novým médiám a public artu, ktorá sa vyznačuje výrazným neokonceptuálnym myslením a zmyslom pre experiment. Jeho diela sú zastúpené v zbierkach Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave, Slovenskej národnej galérie, Národnej galérie v Prahe, Štátnej galérie v Banskej Bystrici a CBK Dordrecht, Holandsko.
Literatúra: Gažovičová, N. (ed.): Kvetan. Aukčná spoločnosť SOGA, Bratislava 2015
Poradové číslo: | 87 |
Vyvolávacia cena: | Neurčená |
Konečná cena: | 3 800 € |
Rok: 2017
Proveniencia: Z ateliéru autora.
Technika: Objekt - trofej, podložka. Edícia: 2/3
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 90 x 60 x 30 cm
Značené: Značené na zadnej strane "Marek Kvetan 2/3"
Popis:
„TROPHY“
je charakteristickým dielom Mareka Kvetána, v ktorom príznačne dokumentuje autorské snaženie v oblasti objektu a inštalácie. Vladimír Beskid Kvetánovu tvorbu v v umelcovom prehľadovom katalógu definuje nasledovne: „dlhodobo vytvára zneistenie, programuje znepokojivé a atakujúce prostredia. Pracuje podľa istého reduktívneho vzorca, kde minimálny posun, zásah do veci, do tela predmetu znamená jasný významový posun, nový kontext a iné roviny čítania. Prináša mcluhanovsky chladné médium s taktilnou estetikou a extenziou vnímania. Prináša inovatívne správy, ktoré si musíte „prihriať v hlave“, vyžadujú vysokú mieru participácie a doplnenia. Kvetan tak vytvára dynamické rozhranie (interface) medzi dielom a divákom, otvára vizuálnu hru a mentálny transfer. Pripravuje pre diváka nastražené „objektopasce“ či objekty s mentálnym zaťažením, ktoré stimulujú citlivosť, obrazotvornosť a rozširujú hranice vnímania. Jeho dielo v oblasti 3D realizácií je možné vnímať v polohe usporiadanej množiny konfliktných situácií, priestorové koláže striedmych, elementárnych predmetov s otvorenou možnosťou viacvrstevného čítania“.
Zoznam diel autora: