13. November 2012, 19:00
Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: 641 603,- EUR Stredomorský prístav. Olej na plátne. 66 x 81,5 cm. Londýn 2000
274 134,- EUR Nizozemské plachetnice (diptych). Olej na drevo. 20,5 x 27,5 cm. Londýn 1997
250 321,- EUR Stredomorský prístav. Olej na dreve. 55 x 67 cm. New York 1994
231 723,- EUR Lode v prístave. Olej na plátne. 39 x 48,5 cm. Paríž 2000
198 184,- EUR Benátsky prístav. Olej na dreve. 51 x 65 cm. Paríž 2000
152 449,- EUR Marína. Olej na plátne. 57 x 59 cm. Paríž 2000
Biografia: Narodil sa v Amsterdame roku 1644, kde aj zomrel roku 1708. Pochádzal z maliarskej rodiny, otvoril si ateliér v Amsterdame, kde prežil celý svoj život. Venoval sa výlučne maľbe marín a prístavov. Jeho tvorbu ovplyvnili predovšetkým Wilhelm van de Veldes a Jan Abrahamsz Beerstraaten. Jeho diela sú zastúpené v mnohých svetových múzeách starého umenia (The National Gallery, London).
Literatúra: Keyes, G. S.: Mirror of Empire: Dutch Marine Art of the Seventeenth Century (katalóg výstavy). Minneapolis. 1990. Gitaij, J.-Kelch, J.: Praise of ships and the sea: The Dutch marine painters of the 17th century. Museum Boijmans Van Beuningen. 1996
Poradové číslo: | 68 |
Nevydražené | |
Vyvolávacia cena: | Neurčená |
Rok: Okolo 1690
Technika: Olej na plátne
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 92 x 122 cm
Značené: Značené vľavo dole "A. Storck"
Popis:
Slovenská súkromná zbierka.
„STARÝ PRÍSTAV V ROTTERDAME“
je reprezentatívnym príkladom holandskej barokovej maľby. Dielo namaľoval autor, ktorý sa špecializoval výhradne na maríny. Táto úzka špecifikácia mu umožnila sústrediť sa pomerne úzku množinu motívov, vďaka čomu dosiahol vysokú remeselnú úroveň. Storck tvoril pod vplyvom o niečo starších van de Veldesa (1633-1707) a Beerstraatena (1622-1666), ktorí sa tiež venovali tvorbe námorných motívov. Storckove maliarstvo môžeme považovať za kombináciu toho najlepšieho z tvorby jeho súčasníkov. Van de Veldes maľoval výjavy ma otvorenom mori a Beerstraaten ich dopĺňal o architektúru – prístavy a veduty miest. Práve Beerstraatenove diagonálne komponované pohľady na prístavné mestá mohli mať na Storckovu predkladanú prácu (a Storckove dielo vôbec) najväčší vplyv. Storck si narozdiel od iných maliarov vedút ponechával priestor aj pre vlastnú fantáziu. I keď zachytená stavba je reálna, v detailoch si autor dovolil uplatniť fikciu.
Zoznam diel autora: