08. Apríl 2014, 19:00
Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: NAJVYŠŠIE KONEČNÉ CENY DIEL CHARLESA POËRSONA DOSIAHNUTÉ NA SVETOVÝCH AUKCIÁCH:
€ 149 117,- Spor medzi Minervou a Neptunom. Olej na plátne. 156 x 106,5 cm. New York 1999
€ 112 281,- Bitevná scéna. Olej na plátne. 76,5 x 125 cm. Londýn 2000
€ 37 434,- Odpočinok počas cesty do Egypta. Okolo 1640. Olej na medenej doske. 22 x 18,5 cm. New York 1998
€ 37 071,- Svadba v Cana. Olej na plátne. 54 x 63,8 cm. Londýn 2003
€ 15 199,- Anjeli a Kristus. Olej na plátne. 57,5 x 64,5 cm. Londýn 1991
Biografia: Narodil sa 1609 vo Vic - sur – Seille, zomrel 1667 v Paríži. Študoval u Simona Voueta, ktorého štýl a rukopisl si na dlhší čas osvojil. V začiatku svojej kariéry sa uviedol ako autor religióznych tém, získava početné objednávky od mnohých cirkevných rádov : k najvýznamnejším patrí Kázeň svätého Petra v Jeruzaleme pre katedrálu Notre - Dame v Paríži. Zúčastňuje sa na realizácii gobelínov zo života Panny Márie, ktoré pôvodne zdobili interiér katedrály Notre Dame (Zvestovanie, Múzeum výtvarných umení v Arrase a Korunovácia Panny Márie, Landesmuseum, Mainz ). Kardinál Richelieu ho vyzval vyzdobiť "Galériu slávnych" v jeho paláci (dnes kráľovský palác). Gros výzdoby bolo zničené, v súčasnosti existujú len dva výjavy: Voľba opáta Sugera zo Saint - Denis a Ľudovít VII. prichádza na pohrebe opáta Sugera ( Musée des Beaux - Arts de Nantes ).
Poradové číslo: | 42 |
Odhadovaná cena: | 12 000 – 14 000 € |
Konečná cena: | 23 000 € |
Rok: Okolo 1650
Technika: Olej na plátne
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 95 x 94 cm
Značené: Neznačené
Popis:
Významná súkromná zbierka na Slovensku.
„Charitas Romana“
je dielo maliara z okruhu slávneho francúzskeho maliara Charlesa Poërsona. Zobrazuje scénu Charitas Romana, ktorej námet vychádza z antickej mytológie (Martia alebo Pero zachránila vo väzení od smrti hladom svojho otca Cimona). Téma bola počas stredoveku aktualizovaná v rámci typu Madony Lactans. V 16. – 18. storočí sa obrazy tohto typu, vracajúce sa k antickým východiskám, často objavovali pod názvom Kresťanská láska a Charitas Romana. Obraz možno na základe formálnej analýzy zaradiť do okruhu maliarov tzv. rímskej orientácie, ktorí sa začali začiatkom 17. storočia profilovať v Paríži. Ich ťažiskové diela, ktoré zaraďujeme najmä do 2. tretiny 17. storočia, sú silne ovplyvnené východiskami klasicizujúcej línie barokového maliarstva Ríma, Bologne a Neapolu. V týchto centrách väčšina z nich prežila svoje študijné roky a najvýraznejšie osobnosti vtedajšieho talianskeho baroka ovplyvnili ich tvorbu. Predkladané dielo možno hypoteticky považovať za prácu z okruhu Charlesa Poërsona (1609-1667).
Zoznam diel autora: