88. Aukcia súčasného umenia

27. Október 2009

Aukcie | 88. Aukcia súčasného umenia

Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: NAJVYŠŠIE KONEČNÉ CENY DIEL DOSIAHNUTÉ NA AUKCIÁCH SOGY:
155 000,- Sk Znamenia. 2000. Akryl na plátne. 130 x 130 cm. (82. aukcia súčasného umenia, 28. 10. 2008)
4 500,00,- € Nová vážnosť b. H. 1990. Kombinovaná technika na textile. 60 x 60 cm. (85. aukcia súčasného slovenského umenia, 18. 5. 2009)
130 000,- Sk Znaky II. Okolo 1975. Olejová tempera na sololite. 72 x 58 cm. (78. jarná aukcia, 11. 3. 2008)
105 000,- Sk Bratislava. 1985. Tempera na preglejke. 50 x 70 cm. (82. aukcia súčasného umenia, 28. 10. 2008)
100 000,- Sk Dekorekcia. 1969. Latex na textile. 55 x 65 cm. (75. aukcia súčasného umenia, 23. 10. 2007)
100 000,- Sk Mesto /s domácou televíznou anténou/. 1965. Latex na textile. 68 x 81 cm. (79. aukcia súčasného slovenského umenia, 20. 5. 2008)
88 000,- Sk Podpisy (Antiobraz III.). 1968. Latex , textil. 81 x 90 cm. (25. jarná aukcia, 20. 3. 2001)
76 000,- Sk Autocamping. 1968. Kombinovaná technika. 81,5 x 92 cm. (29. zimná aukcia, 5. 12. 2001)
2 250,00,- € Znamenia 2. 1998. Akryl na sololite. 30 x 40 cm. (85. aukcia súčasného slovenského umenia, 18. 5. 2009)
2 000,- € Cesta na sídlisku. 1964. Olej na kartóne. 41 x 29 cm. (84. jarná aukcia,10. 3. 2009)
2 000,00,- € Jeseň vo Vysokých Tatrách. 1977. Kombinovaná technika na sololite. 35 x 75 cm. (85. aukcia súčasného slovenského umenia, 18. 5. 2009)

Biografia: Július Koller, kľúčový predstaviteľ slovenského konceptuálneho umenia sa narodil 28. 5. 1939 v Piešťanoch, zomrel 17. 8. 2007 v Bratislave. 1955-58 študoval na SŠUP v Bratislave, 1959-65 na VŠVU v Bratislave (prof. Želibský). Ako jeden z mála slovenských umelcov sa zaoberal vzťahom písma a obrazu. Jeho prvé písmové kompozície z rokov 1962-1963 sú vlastne ideogramatickým prepisom krajinárskeho motívu. Ku koncu šesťdesiatych rokov si Koller vytvára vlastný systém znakov a signálov, ktorým sa dostáva k formulácii privátnej mytológie. Svoje nenápadne a systematické pôsobenie na okolie nazýva už od roku 1965 antihappeningami, odlišujúc ich od "režírovaných umeleckých akcií" happeningov. Od 70. rokov sa venuje formulácii vlastných kultúrnych situácií. Kollerove dielo je dnes považované za jedno z najbizarnejších a najkonzistentnejších fenoménov európskeho umenia po roku 1960. Jeho skúmaniu sa intenzívne niekoľko domácich a zahraničných historikov umenia ako aj nedávno založená Spoločnosť Júliusa Kollera. V roku 2010 pripravuje Slovenská národná galéria reprezentatívnu monografickú výstavu autora, ktorá bude ďalej putovať po viacerých významných múzeách a kultúrnych inštitúciách Európy a USA. Vystavoval individuálne v Bratislave (1965, 1967, 1968, 1969, 1974, 1990, 1991-2, 1993, 1995, 1997, 1999), Žiline (1991, 1992), Banskej Bystrici (1991-92), kolektívne v Bratislave, Brne, Paríži, Sao Paulo, Amsterdame, Varšave, Budapešti, Moskve, Berlíne, Prahe, Sydney, New Yorku. Z literatúry: Šesťdesiate roky. SNG, Bratislava, 1995; Hrabušický, A.: Július Koller, Aukčná spoločnosť SOGA, Bratislava, 1999.

Pre poskytovanie lepších služieb stránka využíva cookies. Používaním stránky súhlasíte s ich využívaním. Viac o cookies

Zatvoriť