Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: 85 000,- € Hmlistá lesná krajina pri rieke. Okolo 1880. Olej, plátno. 70 x 120 cm. (104. večerná aukcia - Mednyánszky zo zbierky Dr. Lea Ringwalda, 29.05.2012) 71 366,93,- € Železná brána. Okolo 1900. Olej na plátne. 120 x 200 cm. (42. jesenná aukcia, 30. 9. 2003) 64 000,- € Barbizonský les. Okolo 1890. Olej na plátne, dublované. 140 x 90 cm. (87. jesenná aukcia, 6. 10. 2009) 62 000,- € Spútaný (štúdia mužského aktu). 1895-1895. Olej, plátno. 120 x 60 cm. (104. večerná aukcia - Mednyánszky zo zbierky Dr. Lea Ringwalda, 29.05.2012) 61 000,- € Stromy pri rieke v zime. Okolo 1890-1900. Olej, plátno. 80 x 100 cm. 104. večerná aukcia - Mednyánszky zo zbierky Dr. Lea Ringwalda, 29.05.2012)
Literatúra: Malonyay, D.: Mednyánszky. Budapešť 1905; Kállai, E.: Mednyánszky László. Budapešť 1943; Vámošiová, S.: Slovenská krajina v diele Ladislava Mednyánszkeho. In: Z novších výtvarných dejín Slovenska. Bratislava 1962, s. 39--146; Bresztyánszky, I.: Mednyánszky László. Budapešť 1963; Egri, M.: Mednyánszky László. Budapešť, 1975; Vaculík, K.: Ladislav Mednyánszky -- súborné dielo. Kat. výst. Bratislava, Slovenská národná galéria 1979; Aradi, N.: Mednyánszky. Budapešť 1983; Glatz, A. C.: Ladislav Mednyánszky a Strážky. Kat. stálej expozície. Bratislava, Slovenská národná galéria 1990; Zmetáková, D.: Ladislav Mednyánszky (Mednyánszky) - kresby. Kat. výst. Bratislava, Slovenská národná galéria 1995; Kol. autorov: Ladislav Mednyánszky. Kat výstavy SNG Bratislava a MNG Budapest. 2004. Barczi, J. a kol. autorov: Mednyánszky zo zbierky dr. Lea Ringwalda. SOGA, Bratislava 2012.
Významná slovenská súkromná zbierka. K obrazu je priložený atest Virágh Judit Galérie v Budapešti, vystavený 18. decembra 2011. “ÚDOLIE V MESAČNOM SVITE” je štýlovým pendantom o čosi rozmernejšieho Mednynászkeho diela “Hmlistá krajina pri rieke”, pochádzajúceho zo zbierky dr. Ringwalda (104. večerná aukcia SOGY – vydražené za rekordných 85 000 EUR). Dokladá teda maliarove úsilia prvej polovice 80. rokov 19. storočia. Vtedajšie Mednyánszkeho krajinárstvo, vyznačujúce sa snovými až elegickými náladami riečnych krajín v striebristom opare a obrazmi tajomných lesných interiérov, dotvrdzovalo maliarovu modernú legitimitu. Nová koncepcia Mednyánszkeho krajinomaľby, ktorá "si nekládla za cieľ zložité zámery uzatvorenej kompozičnej koncepcie ideálnej a neskôr romantickej krajiny generačných predchodcov, ale sa uspokojovala fragmentom prírody, detailom, zachytením nálady, farebného, optického dojmu, vyjadrením špecifickosti motivu” korešpondovala s tvorbou Mednyánszkeho najvýznamnejších stredourópskych súčasníkov: maďarských Munkácsyho, Páala, českého Chittusiho, a viedenských Schindlera, Jettela a Ribartza. Teda tej generácie stredoeurópskej maľby, ktorá definitívne prelomila obmedzenia akademickej doktríny v duchu zásad plenérového realizmu. Na rozdiel od nich sa však Mednyánszky v krajinomaľbe rokov deväťdesiatych a najmä v tvorbe na prelome storočí pokúšal posunúť problém plenéru ďalej. Od začiatku osemdesiatych rokov postupne prekonal zväzujúce realistické podanie plenéru v prospech náladovosti intímnej krajiny, ktorá zrkadlila psychický stav maliara, jeho okamžité duševné poryvy a meditatívne rozpoloženie. Stredoeurópska príslušnosť však Mednyánszkemu odpočiatku kládla aj neprekročiteľné limity, vzpierajúce sa nazeravej dôslednosti francúzskych impresionistov. Mednyánszky hranicu náladovej krajinomaľby nikdy celkom neprekročil a koniec-koncov ani nechcel prekročiť. Pre neho obraz krajiny nemal byť rovnocenný dojmu, bol mu nadovšetko šifrou, dramatickým symbolom metafyzických nápovedí. To všetko však vyvolalo na svet štýlové zmeny Mednyánszkeho maľby. Kolorizmus podriadený významovo jednoznačným monochrómiám hnedých a okrových farieb, prirodzené rozptýlené svetlo nahradzované reflektorickými, zároveň znejasňujúcimi i vysvetľujúcimi snopmi blúdiacich svetelných lúčov. Hlavne však kresbová osnova štetcového rukopisu reagovala na dramatizujúce zámery maliara. Stala sa čoraz skicovitejšou, expresívnejšou, len stručne opisujúcou znakovo nasýtené komponenty obrazovej scény.