Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: 180 000,- € Po žatve. 1922-24. Olej na plátne. 76 x 51 cm .(107. večerná aukcia , 13.11.2012) 176 000,- € Slovenská rodina. Okolo 1938-40. Olej na plátne. 70 x 100 cm. (100. jubilejná večerná aukcia, 15.11.2011) 120 000,- € V jeseni - Turiec. 1947. Olej na plátne, 63 x 83 cm. (110. večerná aukcia , 23.04.2013) 87 000,- € Z Tisovského kraja. 1946. Olej na plátne, 66 x 47 cm. (110. večerná aukcia , 23.04.2013) 72 000,- € Z poľa. Okolo 1935 - 38. Olej na plátne, 44 x 66 cm. (110. večerná aukcia , 23.04.2013) 59 000,- € Drevári pod Ďumbierom. 1943. Olej na plátne. 67 x 47 cm. (95. zimná aukcia, 7. 12. 2010) 51 450,- € Slovenská rodina. Okolo 1938. Olej na plátne. 70 x 100 cm. (45. zimná aukcia, 2. 12. 2003) 50 000,- € Žena na poli. Okolo 1945-50. Olej na plátne. 48 x 66 cm. (107. večerná aukcia , 13.11.2012) 49 790,- € Žatva pod Bradlom. Okolo 1935. Olej na kartóne. 65 x 48 cm. (81. jesenná aukcia, 7.10. 2008)
Literatúra: Cincík, J.: Martin Benka. Bratislava 1935; Váross, M.: Martin Benka. Bratislava 1952; Váross, M.: Martin Benka. Výber z olejomalieb. Bratislava 1955; Petránsky, Ľ.:Martin Benka. Bratislava 1977; Zborník Martin Benka a slovenská kultúra. Bratislava 1978; Chmelová, E.: Martin Benka, Príbeh maliarovho života. Bratislava, 1980; Váross, M.: Martin Benka. Bratislava 1981; Baranovič, Š. -Zaťková, Ľ.: Martin Benka - sprevodca po živote a diele. Martin 1988; Bajcurová, K.: Martin Benka. Trenčín 2005.
Popis: „ŽENA S KVIETKOM“ je dielom neskoršej tvorby Martina Benku. Dokladá záverečnú periódu tvorby Martina Benku 40. rokov 20. storočia. Benka bol klasickým dedičom klímy "odchádzajúceho storočia". Príklon k secesnému tvarosloviu jeho počiatočnej tvorby nebol vôbec osamoteným tvorivým činom. Bol len jedným z viacerých rozbehov našej maľby k moderne v období okolo roku 1910. Jeho výnimočnosť však spočívala v tom, že ako prvý a jediný chcel dať programovo secesnej ornamentálnosti, dekorativizmu, etnické značenie. Do roku 1918 však toto úsilie bolo len latentné. Až od začiatku dvadsiatych rokov sa ustaľuje umelcova nezameniteľná farebná arabeska, tvarová a kompozičná štylizácia, ale najmä príznačná rukopisná kaligrafia (Benka štetcom vždy viac kreslil ako maľoval) rodiaca sa už niekedy v rokoch 1910--1911 a definitívne sa ustaľujúca v miloňovickom období. Pretrvala a do istej miery protirečila zámerom vrcholnej tvorby období rokov 1921--1927 a 1931--1934 a končila v manierizme maľby rokov štyridsiatych. Umenie neskorého Benku -- po počiatočnom stotožnení sa s expresívnou štylizáciou ľudového tematického základu -- nadobúdalo hodnoty vytvárania "inej reality", ktorá je už spätne overiteľná v skutočnosti len na úrovni klišéovitej žánrovej ikonografie. Poznanie, že mravne čistý dedinský svet, patriarchálne životné vzťahy, vplyvom nezadržiteľného vpádu modernej kultúry a životného štýlu patria už nenavrátne minulosti, viedlo týchto žánristov k jedinému východisku -- k subjektívnemu komponovaniu želanej skutočnosti, pietistickej výtvarnej metafory "slovenského".