Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: NAJVYŠŠIE KONEČNÉ CENY FIGURÁLNYCH DIEL LADISLAVA MEDNYÁNSZKEHO DOSIAHNUTÉ NA AUKCIÁCH SOGY:
€ 62 000 Spútaný (štúdia mužského aktu). 1895-1895. Olej, plátno. 120 x 60 cm. (104. večerná aukcia, 29.05.2012) € 54 000 Trpiaci (Alegorická scéna).. Okolo 1895. Olej, plátno, kartón. 73 x 62 cm. (104. večerná aukcia, 29.05.2012) € 54 000 Alegória smrti a nového života.. Okolo 1895. Olej, plátno. 95 x 62 cm. Značené vpravo dole "Mednyánszky". (104. večerná aukcia, 29.05.2012) € 54 000 Starena. Okolo 1880.. Olej, plátno, drevo. 130 x 109 cm. (104. večerná aukcia, 29.05.2012) € 34 853,61 Sediaci tulák. Okolo 1895. Olej na plátne, dublované. 59 x 73 cm. (63. jarná aukcia, 28. 3. 2006) € 34 000 Smrť starca - Smrť umelcovho otca (štúdia).. 1895-1900. Olej, plátno. 50 x 60 cm. (104. večerná aukcia, 29.05.2012) € 34 000 Starec a smrť I.. 1895-1900.. Olej, plátno. 70 x 43 cm. (104. večerná aukcia, 29.05.2012)
Významná súkromná zbierka na Slovensku. Dielo bolo chránené proti vývozu z Maďarska, na zadnej strane štítok Múzea krásnych umení v Budapešti 1625/1955.
„ČAVARGÓŠ“ je typickým, “sociografickým” dielom Ladislava Mednynászkeho. Zároveň však dokladom, jeho reagencie na symbolizmus rozhrania storočí. Všimnime si len fyzické i fyziognomické prejavy figúr na jeho obrazoch: vysvetľujúce a zároveň stajomňujúce svetlo, mäkká modelácia, sonórna farebnosť zdôrazňujú zadumanosť, zamyslenosť, zvláštnu unylosť až dekadentnú odovzdanosť modelov. Nazeravosť impresie tu príznakovým spôsobom "interferuje s celkovým psychologizujúcim prúdom doby konca storočia, keď maliari boli popri zmyslami postihnuteľných vlastnostiach reality znepokojovaní aj skrytou stránkou, dušou vecí". Práve v štýlovej i národnostnej pluralite jeho figurálnej maľby spočívala jej vývinová produktívnosť: svetlo farbu nerozkladá, ale ornamentalizuje. Bol to aj výraz reagencie na stredoeurópsky "duch doby" s protirečivým prepájaním národného a nadnárodného, romantiky sebauvedomovania sa novodobých národov a individualistického artizmu, prísne racionálneho myslenia i dekadentného mysticizmu. Skrátka, myšlienkovej atmosféry v ktorej môžu súznieť také protikladné fenomény, akými boli snové a kontemplatívne postupy podoprené recepciou diela A. Schopenhauera, tendencie realizmu a naturalizmu odkazujúce ku Comtovmu a Tainovmu pozitivizmu, spolu so spiritualizmom životného názoru L. N. Tolstého a diela F. M. Dostojovského, či... filozofia pudu, emócie a činu Friedricha Nietzscheho.