17. Marec 2015, 18:00
Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: € 12 800,- Zátišie s ľudovým džbánom. 1957. Olej na plátne. 50 x 35 cm. (102. jarná aukcia výtvarných diel , 13.03.2012)
€ 11 000,- Kytica. 1958. Olej na kartóne, 70 x 50 cm. (113. večerná aukcia, 12.11.2013)
€ 9 200,- Ikona IV. 1991. Olej, kombinácia techník na preglejke. 61 x 46 cm.(107. večerná aukcia , 13.11.2012)
€ 9 128,33,- Tri fujary. 1981. Olej, kombinácia techník na preglejke. 114 x 90 cm. (53. zimná aukcia, 30. 11. 2004)
€ 7 800,- Salome. 2007. Kombinácia techník na preglejke. 63 x 82 cm. (111. letná aukcia výtvarných diel a starožitností, 11.06.2013)
€ 7 800,- Loďky v prístave. 1958. Olej na plátne, dublované na kartóne. 35 x 50 cm. (114. zimná aukcia výtvarných diel a starožitností. Umelecká pozostalosť Ernesta Zmetáka, 03.12.2013)
€ 6 600,- Chalupy. 1980. Kombinácia techník na preglejke, 38 x 57 cm. (110. večerná aukcia , 23.04.2013)
Biografia: Narodil sa 16. 11. 1933 v Tisovci. 1951-56 študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (prof. Mudroch). Najvýznamnejšie súborné výstavy mal v Bratislave (1963-64 a 1968 Mestská galéria, 1983, Výstavná sieň ZSVU, 1997 Slovenská národná galéria). 1961 účasť na Bienále mladých v Paríži a na bienále maľby v Sao Paolo. 1969 Cena Cypriána Majerníka.
Literatúra: Matuštík, R.: Moderné slovenské maliarstvo 1945-63. Bratislava 1965, Kol.: 60. roky vo výtvarnom umení. Katalóg SNG, Bratislava 1995. Kubíková, K.: Rudolf Krivoš. Katalóg SNG, Bratislava 1997.
Poradové číslo: | 236 |
Vyvolávacia cena: | 4 000 € |
Konečná cena: | 6 600 € |
Rok: 1984
Technika: Kombinácia techník na preglejke
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 50 x 61 cm
Značené: Značené vľavo dole "R. Krivoš 84"
Popis:
„Milenci“
sú dielom Rudolfa Krivoša z druhého vrcholného obdobia osemdesiatych rokov. Súčasné obchodné renomé Rudolfa Krivoša vychádza z faktu, že bol jedným z profilujúcich zakladateľov Skupiny Mikuláša Galandu (1957). Toto výtvarné zoskupenie (okrem Krivoša najmä Laluha, Kompánek, Rudavský, Paštéka a niektorí ďalší) má historickú zásluhu na obnovení spretrhanej kontinuity moderného výtvarného výrazu v našom výtvarnom umení. Kým Krivošovi druhovia nachádzali oporu v tvorivom odkaze zakladateľov našej moderny (Fulla a Galanda) on sám sa obrátil k poučeniu západoeurópskou novou figuráciou. Podľa Kataríny Bajcurovej: „... v raných portrétoch a autoportrétoch z konca 50. a začiatku 60. rokov radikálnou zjednodušujúcou štylizáciou inšpirovanou kubistickou tvarovou dikciou prehodnocoval dovtedajšie mechanické prepisy optickej skutočnosti. Neskôr konštruktívne cítené tvaroslovie a sklon k výrazovej skratke prehodnotil expresívnymi a novofiguratívnymi prístupmi, sústredil sa na prácu s netradičnými materiálmi a technologickými postupmi. Vo figurálnej tvorbe sa podobne ako A. Barčík a M. Paštéka venoval „rúcaniu modiel“, pričom svoje archetypálne tvary umiestňoval do nečakaných, často konfliktných situácií, ktoré vyplývali z protirečivej povahy súdobej civilizácie, antropologických a existenciálnych problémov človeka.
Zoznam diel autora: