21. Apríl 2015, 19:00
Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: € 4 000,- Mother and Child 08.. 2013. Objekt (1/3). 81 x 74 x 14 cm. (110. večerná aukcia , 23.04.2013)
€ 2 000,- Trenažér nosiča aparatúry. 2000. Kombinovaná technika. 80 x 80 x 80 cm. (85. aukcia súčasného slovenského umenia, 18. 5. 2009)
Biografia: Narodil sa 22. 6. 1974 v Bratislave. 1999-2001 študoval sochárstvo na Vysokej škole výtvarných umení (prof. Jankovič, Hoffstädter). 2001-2005 pokračoval v štúdiu na Akadémii výtvarných umení v Prahe (2001-03 maliarsky ateliér V. Skrepla; 2003-05 ateliér nových médií M. Bielického). 2005 absolvoval štúdium diplomovým projektom Who is the king, ktorý následne prezentoval v Trnave, Nitre, Bratislave, Českých Budejoviciach, Košiciach. 2002 založil spolu s výtvarníkom L. Haruštiakom skupinu EGOART. Venuje sa maľbe, sochárstvu, videoartu, inštalácii. Samostatne vystavoval v Bratislave (1999, 2000, 2005, 2007) a Prahe (2002, 2003). Od roku 2002 sa pravidlene zúčastňuje na skupinových výstavách súčasného umenie na Slovensku i v zahraničí.
Poradové číslo: | 76 |
Odhadovaná cena: | 5 000 - 7 000 € |
Konečná cena: | 4 500 € |
Rok: 2015
Technika: Epoxid
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: Výška 95 cm
Značené: Značené na spodnej strane "Frešo"
Popis:
Proveniencia
Z ateliéru umelca. Dielo bolo prezentované na početných domácich i zahraničných výstavných projektoch (Gallery Miroslav Kubík, Litomyšl, 2013; Dvorak Sec Contemporary 2014; Soda Gallery, Bratislava 2014; Hangar Gallery, Wynwood Arts District, Miami 2014; Magical Thinking, Gallery Rene Mele New York 2014; Gallery Aureus Contemporary, Providence 2014; Gallery Wanrooij, Amsterdam 2015) a veľtrhoch (Pusle Contemporary Art Fair, New York 2014; Art Market San Francisco 2014; Art Market Budapest 2014; Art Bologna 2014; Art Hamprtons 2014; Vienna Fair 2014; Art Fair Vilnius 2014, Scope Art Fair Art Basel Miami 2014; Scope Art Fair New York 2015, Art Miami New York 2015. Pičus je zastúpený v početných súkromných zbierkach v USA, Mexiku, Brazílii, Kande, Taliansku, Rakúsku. Litve, Česku a Slovensku.
„PIČUS“
je charakteristickou prácou Viktora Freša. Zberateľská i odborná obec si na tohto nepriehľadnuteľného predstaviteľa domácej umeleckej scény zvyká pomaly, ale isto. A to je bezpochyby súčasť Frešovej stratégie. Frešova taktika - byť videný a mediálne propagovaný, získať pozornosť publika, zberateľa, inštitucionálneho kritika, kurátora; je pravdepodobne jednoznačná len v jedinom bode – túžbou zaujať. Inak nemá ďašie obmedzenia. Frešo v jednej chvíli zaplní košický Dóm a jeho svetelná inštalácia Boh je láska tróni v našej najväčšej katedrále, o pár dní na americkom veľtrhu predáva objekty – gitary a Pičusov. Frešo je a chce byť všade – na trhu, v inštitucionálnom rámci, v národnej galérii (hociktorého štátu). Práve toto jeho odhodlanie je zárukou. Garanciou, že Frešove umenie, nech sa voči nemu chceme akokoľvek vymedzovať, neostane nepovšimnuté. A to je pre každého súdneho zberateľa dobrý dôvod k zoastreniu pozornosti. Frešove diela často odzrkadľujú predovšetkým samého autora, nie je potrebné hľadať v nich veľké témy, jeho diela sa netvária kriticky a neposkytujú riešenia problémov. Na druhej strane, a to platí aj pre Pičusa, prinášajú úprimnú sebareflexiu. Frešo sa nezdráha predstaviť vlastný autoportrét ako esenciu osobnostnej malosti. A práve v tomto zdanlivo nefalšovanom obnažení tkvie Pičusova príťažlivosť. Frešo nám prostredníctvom svojej sochy ukazuje to, čo chceme vidieť – bezvýznamnosť a nedôležitosť tých druhých. Zástup Pičusov (aj ich zberateľov) tak môže rásť do nekonečna....
Zoznam diel autora: