Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: € 18 000 Červený koník (Zima). 1988. Olej na sololite. 122 x 177 cm.(107. večerná aukcia, 13.11.2012) € 11 500 Vianoce. 1997. Olej na plátne. 93 x 124 cm. (117. letná aukcia výtvarných diel a starožitností, 10.06.2014) € 11 500 Zima. Okolo 1980 -85. Olej na plátne. 80 x 100 cm. (125. večerná aukcia, 10.11.2015) € 10 300 Tichá nôcka. 1998. Olej na sololite. 70 x 80 cm. (123. letná aukcia výtvarných diel a starožitností, 09.06.2015) € 10 000 Bosorácka noc. 1979-80. Olej na sololite. 76 x 106 cm. (119. večerná aukcia, 11.11.2014)
Biografia: Narodil sa 28. 10. 1927 v Rajci. 1939-47 študoval na žilinskom gymnáziu, prvé výtvarné poučenia od profesora gymnázia, sochára S. Bíroša. 1947-49 študoval na Oddelení kreslenia a maľovania SVŠT v Bratislave (prof. G. Mallý, J. Mudroch, K. Sokol). 1949-54 študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (prof. Jozef Kostka). 1956 prvé drobné plastiky vidieckych žien. 1957 spoluzakladateľ Skupiny Mikuláša Galandu.
Literatúra: Mojžišová, Iva: Vladimír Kompánek. Sochy – kresby. Kat. výst. OG. Banská Bystrica 1972; Plevza, Viliam: Vladimír Kompánek. Bratislava 1988; Rusinová, Zora – Kubíková, Klára: Vladimír Kompánek. Sochy, kresby. Kat. výst. SNG. Bratislava 1993; Mojžiš, Juraj: Galandovci 1. Trenčín 2003; Mojžiš, Juraj: Galandovci 2. Trenčín 2004; Mojžiš, Juraj: Vladimír Kompánek. Trenčín 2008.
„POĽNÝ ZNAK“ je dielom zrelej „znakovej“ tvorby Vladimíra Kompánka. Je považovaný za výnimočnú, špičkovú, profilujúcu osobnosť nášho súčasného sochárstva. Jeho maliarska tvorba nachádza doteraz uplatnenie skôr na súkromnom trhu s výtvarným umení. Tvorí však integrálnu súčasť Kompánkovho umeleckého svetonázoru, čerpajúceho z archetypov slovenskej kultúry, zo znakového, symbolického, a na druhej strane navýsosť moderného zovšeobecnia výtvarnej podstaty a duchovného zmyslu ľudového výtvarného prejavu. Maliarstvu sa začína sústavne venovať približne od 1973 (kvašové, znakové kresby však sprevádzali jeho sochárske snaženia prakticky od počiatkov). Už 1974 vzniká prvá "fašiangová séria" s námetom Turoňa a mačky sprevádzaná príznačným sujetovým motívom masky. Koncom sedemdesiatych rokov počína séria malieb zimných dedinských motívov, začiatkom ďalšieho desaťročia pribúdajú obrazy s metaforickou témou krásky a zvieraťa, či eroticky ešte vygradovanejšie kompozície maliara a modelky.