88. Aukcia súčasného umenia

27. Október 2009

Aukcie | 88. Aukcia súčasného umenia

Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: NAJVYŠŠIE KONEČNÉ CENY DIEL DOSIAHNUTÉ NA SVETOVÝCH AUKCIÁCH:
2 537 € Spln. 1969-71. Lept na papieri. 64,8 x 50,2 cm. New York 1992
2 515 € Rabordaille. 1969-71. Lept na papieri. 61 x 80,5 cm. New York 1997
2 459 € Bez názvu. Lept. 35 x 22 cm. Juannio 2006.
2 139 € Aby sme predstavili jeho srdce slnku. 1982. Lept na papieri. 61 x 80,5 cm. New York 1995
2 023 € Bez názvu. 1980-82. Lept na papieri. 61 x 80,5 cm. New York 1994

Biografia: Wifredo Lam sa narodil v Sagua la Grande na Kube 1902. Died Paris, 1982. Zomrel v Paríži, 1982. Wifredo Lam attended San Alejandro between 1918 and 1923; at that time he painted mostly still lifes and landscapes, which he showed in some of the yearly salons organized by the Association of Painters and Sculptors of Havana. 1918-23 študoval na San Alejandro, v tom čase maľoval hlavne obrazy zátiší a krajín, ktoré pravidelne prezentoval na salónoch organizovaných Asociáciou maliarov a sochárov Havany. In 1923 he left for Spain to further his artistic education. 1923 odišiel do Španielska, podnetom k odchodu bolo jeho ďalšie umelecké vzdelávanie. Spočiatku žil v Madride, kde sa zapísal do ateliéru akademického maliara Fernanda Alvarez de Sotomayor. Pravidelne navštevoval Prado a Archeologické múzeum. Lam zostal v Španielsku až do roku 1938, zmena politickej situácia ho nakoniec prinútila odísť The turmoil in Spain finally drove Lam to France.ho hok odchdo Francúzska. Tam sa vzápätí zoznámilHe arrived in Paris in 1938 with a letter of introduction to Picasso. s Picassom, bolvbol v kontakte s parížskou avantgardou, vrátane Henri Matissom, Fernandom Légeromom, Miróom a Péretom. In 1929, Pierre Loeb gave Lam his first one-person show, in which he exhibited numerous paintings on the mother-and-child theme. 1939 mal svoju prvú samostatnú výstavu, prezentoval tu niekoľko obrazov na tému matka a dieťa. At this time Lam practiced a style of simplified forms influenced by cubism and African sculpture. Lamovu tvorbu v tej dobe charakterizoval zjednodušený štýl, ovplyvnený kubizmom a africkým sochárstvom. Lam's Parisian stay was cut short by World War 11. 1940 sa uchýlil do Marseille, kde nadviazal úzke vzťahy so skupinou surrealistov (André Breton, Max Ernst, Oscar Dominguez, Victor Brauner, a Pierre Mabille). He participated in the group's activities, such as the making of the Tarot de Marseille, and helped produce collective drawings. Aktívne sa podieľal sa na činnosti skupiny - ilustroval Bretonovu báseň Fata Morgana šiestimi grafickými listami, ktoré predznamenali jeho vyzretý štýl a ikonografiu. In 1941 he joined three hundred intellectuals escaping war-torn Europe aboard the Capitaine Paul Merle en route to Martinique. V roku 1941 sa na sedem mesiacov vrátil na Kubu. Tento návrat mal rozhodujúci vplyv na jeho umenie. Jeho obrazy okamžite začali odrážať znovuobjavenie kubánskej krajiny a afrokubánske dedičstvo. Jeho štýl He developed a formal vocabulary, appropriated primarily from Picasso and African sculpture to express African deities and myths still active in Cuba.Sasa sa formálne vyvinul z prvkov charakteristických pre Picassovu tvorbu a afrického sochárstva. Až do polovice 40. rokov pracuje s Afrokubánskymi znameniami - často používa hybridné postavy a rituálne predmety či atribúty - v tropickej a symbolickej krajine z cukrovej trstiny a tabakových listov. 1946 navštívil Haiti, tu sa stal svedkom voodoo obradov, ktoré výrazne posilnili a rozšírili jeho vizuálno-poetické vyjadrenie afro-karibskej kultúry a identity. Between 1947 and 1952 Lam lived and worked in Havana, New York, Paris, and Albisola. 1947-52 Lam žil a pracoval v Havane, New Yorku a Paríži, kde sa napokon natrvalo usadil. Počas zvyšku dlhej a plodnej kariéry sa jeho štýl a ikonografia vyvinuli smerom k väčšej jednoduchosti a abstrakcii. Od konca 50. rokov sa výraznejšie grafike a keramike, The outstanding characteristics of his mature art are a sharp and refined draftsmanship, a violent sensuality, and a highly personal version of modern primiaj tu prezentoval veľmi osobnitú verziu moderného primitivizmu. Lam's art began to draw national recognition and international renown in the 1940s.Počas posledných tridsiatich rokov bolo Lamovo dielo predmetom viacerých monografií a početných retrospektívnych výstav po celom svete.

Aukcie

156. Zimná aukciaNa aukcii bolo vydražených 51 diel (50%) v celkovej hodnote 493 350 €. Nevydražené diela je možné zakúpiť v našich výstavných priestoroch.

Newsletter

Ak chcete byť pravidelne informovaný, a dostávať aktuálne informácie o činnosti spoločnosti SOGA, prihláste sa do nášho mailing listu.