88. Aukcia súčasného umenia

27. Október 2009

Aukcie | 88. Aukcia súčasného umenia

Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: NAJVYŠŠIE KONEČNÉ CENY DIEL DOSIAHNUTÉ NA AUKCIÁCH SOGY:
68 000,- Sk Vysoké a Nízke Tatry. 2007. Olej na plátne. 190 x 50 cm. (71. aukcia súčasného umenia, 22. 5. 2007)
55 000,- Sk Oko nikdy neklame, ale nikdy netvrdí pravdu. 1996. Akryl na plátne. 90 x 90 cm. (56. aukcia súčasného umenia, 10. 5. 2005)
48 000,- Sk Riešenie. 2008. Olej na plátne. 50 x 60 cm. (82. aukcia súčasného umenia, 28. 10. 2008)
45 000,- Sk Okno (diptych). 2008. Olej na plátne. 90 x 45 cm. (82. aukcia súčasného umenia, 28. 10. 2008)
44 000,- Sk Game over II. 2004. Olej na plátne. 95 x 85 cm. (51. jesenná aukcia, 12. 10. 2004)
42 000,- Sk Výzva. 2003. Olej na plátne. 65 x 50 cm. (42. jesenná aukcia, 30. 9. 2003)
42 000,- Sk Polnočná rošáda. 2003. Olej na plátne. 125 x 85 cm. (47. jarná aukcia, 9. 3. 2004)
39 000,- Sk Dve muchy na okne. 2007. Olej na plátne. 160 x 60 cm. (75. aukcia súčasného umenia, 23. 10. 2007)

Biografia: Dorota Sadovská sa narodila 5. 2. 1973 v Bratislave. 1987-1991 študovala na SUPŠ v Bratislave. 1991-97 na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (štúdium ukončila v Otvorenom ateliéri R. Sikoru). 1993 študijný pobyt na Akadémii v Stuttgarte. 1997-99 pokračovala v štúdiu na École Nationale des Beaux Arts v Dijone vo Francúzsku, záverečný ročník absolvovala pod tútorstvom Madame Orlan. 1999-2000 pedagogicky pôsobila ako asistentka prof. Fischera. Je laureátkou ceny Martina Benku za rok 2006. 1997, 1998, 1999 a 2001 bola finalistkou Ceny Mladý slovenský výtvarník resp. Ceny Oskára Čepana. Hoci je Sadovská verejnosti známa najmä ako maliarka, jej tvorba je mnohostranná - zahŕňa fotografiu, inštaláciu a video. Na slovenskú výtvarnú scénu vstupuje v polovici deväťdesiatych rokov s figurálnou maľbou, v rámci ktorej rehabilituje sakrálnu tematiku a invenčne prehodnocuje tradičné ikonografické zobrazenia svätcov a svätíc. Už v týchto prácach sa kryštalizuje Sadovskej špecifický vzťah k ľudskému telu, ktorý sa stáva emblematickým problémom jej výtvarného programu. Vo fotografickej tvorbe sa kľúčovou stáva téma deformácie ľudského tela, ktorá vedie Sadovskú k analýze fyzických, sexuálnych či biologických aspektov telesnosti vychádzajúcich z výskumu vlastnej anatomickej podstaty (cykly Korporality, Parazity). Samostatne vystavovala v Bratislave (1995, 1996, 1999, 2000, 2004), Trnave (1997), Dijone (1998), Žiline (1999), Prahe (1999), Prahe (2000), Brne (2000), Forechsteine (2003), Limericku (2002), Lodži (2005), Viedni (2004). Z literatúry: Album de Paris, GMB, Bratislava, 2000.

Pre poskytovanie lepších služieb stránka využíva cookies. Používaním stránky súhlasíte s ich využívaním. Viac o cookies

Zatvoriť