Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: NAJVYŠŠIE KONEČNÉ CENY MALOFORMÁTOVÝCH DIEL LADISLAVA MEDNYÁNSZKEHO DOSIAHNUTÉ NA AUKCIÁCH SOGY:
€ 42 000,- Stádo pred búrkou. 1895-1900. Olej, plátno, kartón. 45 x 60 cm. (104. večerná aukcia, 29.05.2012) € 29 000,- Šach so smrťou. Okolo 1895. Olej na dreve. 26x 21 cm. (119. večerná aukcia , 11.11.2014) € 26 000,- Časť parku so zámkom. Okolo 1890. Olej na plátne. 26 x 31 cm. (101. zimná aukcia výtvarných diel a starožitností, 06.12.2011) € 23 000,- Lesné zátišie . Okolo 1890. Olej na plátne. 50 x 55 cm. (117. letná aukcia výtvarných diel a starožitností, 10.06.2014) € 21 000,- Zasnežené štíty nad riekou Poprad. Okolo 1900. Olej na plátne. 42, 5 x 52, 5 cm. (110. večerná aukcia , 23.04.2013) € 19 252,47,- Zimná krajina. Okolo 1890. Olej na plátne. 39 x 59 cm. (47. jarná aukcia, 9. 3. 2004) € 18 200,- Horský potok so skalnatým korytom.. 1900-1905.. Olej, plátno. 45 x 55 cm. (104. večerná aukcia. 29.05.2012) € 17 900,- Stromy v lese. Okolo 1890. Olej na plátne. 41 x 31 cm. (111. letná aukcia výtvarných diel a starožitností, 11.06.2013) € 17 800,- Kryhy na rieke. 1880- 1890. Olej, mahagón. 45 x 36 cm. (104. večerná aukcia, 29.05.2012) € 17 700,- Tatranská krajina v mesačnom svite. 1895-1900. Olej ,mahagón. 46 x 38 cm. (104. večerná aukcia, 29.05.2012) € 17 700,- Horská bystrina. Okolo 1890. Olej na plátne. 27 x 41 cm. (121. jarná aukcia výtvarných diel, 17.03.2015)
je typickým maloformátovým krajinárskym dielom Ladislava Mednyánszkeho. Vykazuje všetky prednosti Mednyánszkeho krajinárskej tvorby v jej vyvrcholení v 90. rokoch 19. storočia. Mednyánszkeho panteizmus je iba odleskom dobového kozmopolitného myslenia. Človek mu splýva s krajinou, nemá už samostatnú platnosť ako ikonický symbol, no nie je ani národným spresnením a uzemnením, etnickou šifrou výseku prírody. Lokálne sa tak podriaďuje globálnemu, národné všeľudskému. Nová koncepcia Mednyánszkeho krajinomaľby, ktorá “si nekládla za cieľ zložité zámery uzatvorenej kompozičnej koncepcie ideálnej a neskôr romantickej krajiny generačných predchodcov, ale sa uspokojovala fragmentom prírody, detailom, zachytením nálady, farebného, optického dojmu, vyjadrením špecifickosti motívu," korešpondovala s tvorbou Mednyánszkeho najvýznamnejších stredourópskych súčasníkov - maďarských Munkácsyho, Páala, českého Chittusiho a viedenských Schindlera, Jettela a Ribartza. Teda tej generácie stredoeurópskej maľby, ktorá definitívne prelomila obmedzenia akademickej doktríny v duchu zásad plenérového realizmu. Na rozdiel od nich sa však Mednyánszky v krajinomaľbe rokov deväťdesiatych a najmä v tvorbe na prelome storočí pokúšal posunúť problém plenéru ďalej. Od začiatku osemdesiatych rokov postupne prekonal zväzujúce realistické podanie plenéru v prospech náladovosti intímnej krajiny, ktorá zrkadlila psychický stav maliara, jeho okamžité duševné poryvy a meditatívne rozpoloženie.