Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: € 12 800 Zátišie s ľudovým džbánom. 1957. Olej na plátne. 50 x 35 cm. (102. jarná aukcia výtvarných diel, 13.03.2012)
€ 11 000 Kytica. 1958. Olej na kartóne, 70 x 50 cm. (113. večerná aukcia, 12.11.2013)
€ 10 000 Dve ženy s batohmi. 1987. Olej, kombinácia techník na lepenke. 60 x 60 cm. (135. letná aukcia výtvarných diel a starožitností, 13.06.2017)
€ 9 800 Trio. 1986. Olej na preglejke. 62 x 74 cm. (127. jarná aukcia výtvarných diel, 15.03.2016)
Biografia: Rudolf Krivoš sa narodil 16. 11. 1933 v Tisovci. 1951-56 študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (prof. Mudroch). Najvýznamnejšie súborné výstavy mal v Bratislave (1963-64 a 1968 Mestská galéria, 1983, Výstavná sieň ZSVU, 1997 Slovenská národná galéria). 1961 účasť na Bienále mladých v Paríži a na bienále maľby v Sao Paolo. 1969 Cena Cypriána Majerníka.
Literatúra: Matuštík, R.: Moderné slovenské maliarstvo 1945-63. Bratislava 1965, Kol.: 60. roky vo výtvarnom umení. Katalóg SNG, Bratislava 1995. Kubíková, K.: Rudolf Krivoš. Katalóg SNG, Bratislava 1997;
Kriška, Fedor: Rudolf Krivoš. Obrazy. Kat. výst. Bratislava 1968; Kriška, Fedor: Rudolf Krivoš. Obrazy. Kat. výst. ZSVU. Bratislava 1983; Kubíková, Klára: Rudolf Krivoš. Kat. výst. SNG. Bratislava 1996; Mojžiš, Juraj: Galandovci 1. Trenčín 2003; Mojžiš, Juraj: Galandovci 2. Trenčín 2004; Kubíková, Klára: Rudolf Krivoš. Bratislava 2005.
Poradové číslo: | 61 |
Vyvolávacia cena: | Neurčená |
Konečná cena: | 15 000 € |
Rok: 2008
Proveniencia: Súkromná zbierka na Slovensku. Na zadnej strane popis diela autorovou rukou. Súčasťou ponuky diela je aj prípravná kresbová štúdia k nemu. Kresba perom, tušom na papieri. 27 x 40 cm. Neznačené.
Technika: Kombinácia techník na dreve
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 81 x 270 cm
Značené: Značené v strede dole "R.Krivoš 2008"
Popis:
„BETLEHEM“
je formátom vyslovnene nadšandardné, sujetom mimoriadne naratívne dielo neskorej tvorby Rudolfa Krivoša. Tento maliar podľa Kataríny Bajcurovej „... radikálnou zjednodušujúcou štylizáciou inšpirovanou kubistickou tvarovou dikciou prehodnocoval dovtedajšie mechanické prepisy optickej skutočnosti. Neskôr konštruktívne cítené tvaroslovie a sklon k výrazovej skratke prehodnotil expresívnymi a novofiguratívnymi prístupmi, sústredil sa na prácu s netradičnými materiálmi a technologickými postupmi. Vo figurálnej tvorbe sa podobne ako A. Barčík a M. Paštéka venoval „rúcaniu modiel“, pričom svoje archetypálne tvary umiestňoval do nečakaných, často konfliktných situácií, ktoré vyplývali z protirečivej povahy súdobej civilizácie, antropologických a existenciálnych problémov človeka.
Zoznam diel autora: