141. letná aukcia výtvarných diel a starožitností

19. Jún 2018, 18:00

Image

Aukcie | 141. letná aukcia výtvarných diel a starožitností

Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: Najvyššie konečné ceny diel podľa Alexandra Archipenka dosiahnuté na aukciách SOGY:
€ 6 140,- Čierne torzo ženy. 1914. Bronz. Výška 61 cm. (81. jesenná aukcia, 7. 10. 2008)
€ 3 700,- Žena. 1917. Bronz, mramorový podstavec. Výška 24 cm. (86. letná aukcia, 9. 6. 2009)
€ 3 200,- Geometrická socha. 1914. Bronz, mramorový podstavec. Výška 68 cm. (86. letná aukcia, 9. 6. 2009)
€ 3 000,- Čierne torzo . Neskoršia edícia. Bronz. Výška 61 cm. 102. jarná aukcia výtvarných diel , 13.03.2012)
€ 3 200,- Stojaci akt.. Neskošia edícia. Bronz, mramorový podstavec. Výška 46 cm. Značené vzadu. (106. jesenná aukcia výtvarných diel , 25.09.2012)
€ 2 000,- Ploché torzo. Neskoršia edícia. Bronz, mramorový podstavec. Výška: 97 cm. (92. letná aukcia, 8. 6. 2010)
€ 1 300,- Žena II. 1919. Bronz. Výška 44 cm. (84. jarná aukcia,10. 3. 2009)

Biografia: Narodil sa 30. 5. 1887 v Kyjeve, zomrel 25. 2. 1964 v New Yorku. Ukrajinsko-americký umelec, predstaviteľ sochárskeho kubizmu. Od 1908  krátko navštevoval École des Beaux-Arts v Paríži, ale rýchlo opustil formálne štúdium, aby sa stal súčasťou radikálnejších experimentov v rámcoch kubistického hnutia. Začal skúmať vzájomné pôsobenie medzi priestorom a pevnou hmotou sochy, medzi konvexnými a konkávnymi tvarmi. Vytváral tak sochársky ekvivalent kubistických obrazov. Okolo 1912, inšpirovaný kubistickými kolážami Georgesa Braquea a Pabla Picassa,  predstavil koncept koláže v sochárstve v slávnej sérii „Medrano“:  zobrazenia cirkusových figúr v skle, dreve a kovoch, ktoré sa vzpierali tradičnému použitiu materiálov a definíciám sochárstva. Počas toho istého obdobia ďalej polemizoval s tradíciou vo svojich "sochárskych maľbách", v ktorých aplikoval farbu na pretínajúce sa plochy skulptúr. Krátko pôsobil pedagogicky v Berlíne (1921 – 23). Ako pedagóg pracoval fakticky až do konca života v v New Yorku, s výnimkou krátkej doby (1937-39), kedy  spolupracoval s New Bauhausom v Chicagu. Pokračoval v tvorbe, aj keď už nikdy nedosiahol úspech a vplyv raných kubistických úsilí.

Pre poskytovanie lepších služieb stránka využíva cookies. Používaním stránky súhlasíte s ich využívaním. Viac o cookies

Zatvoriť